Problemer med Choken på Golfen!

Hei. Etter at trepunktdåsa gav seg byttet jeg like så greit hele forgasseren. Men etter det har choken (tror jeg) begynt å tulle. Bilen starter alltid som et skudd, men etter noen få sekunder virker det som choken bare skrur seg av. Selv om det er 20 kalde ute. Og da dør jo motoren. Jeg byttet til den gamle choken min, da denne fungerte helt fint. Men problemet er der fortsatt.. Er det mulig å justere noe på denne choken? Skal man stramme den spiralen inn i chokehuset når man setter den på? Skal den settes inn når motoren er varm/kald? Takk for svar!  
Bil: Golf II 1.8   Modell: 1986   Km stand:  200000


Svar:
Det sitter en vakumklokke som skal idet du får start på motoren åpne selve chokespjeldet en smule (2-3 millimeter) og på den måten vil motoren få en mye renere gange. På fordeleren i de fleste bilmerker skal også vakumklokken trekke opp tenningen en smule ved kald motor på grunn av det høyere tomgangsturtallet og et høyere vakum i innsugingsmanifolden. Kanskje er det fjæra i chokehuset som er løs og som er årsaken til at spjeldet ikke klarer å holde seg på lenge nok. Spiralen skal ikke strammes mye når den settes på forgasseren, det vil du se selv. Det sier seg i grunnen selv! Hilsen Bilinform. 

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.