Problem med Dodge russebil??

Vi har ett lite problem med russebilen vår. Vi har akkurat kjøpt den, og v i fikk med en ny(brukt) starter med på kjøpet som vi skulle bytte... Dette utførte vi, og vi startet bilen med starthjelp via startkabler fra en annen bil.. Joda.. bilen gikk den.. helt fint.. i rundt 15 min.. Da skulle vi se om lyst fungerte. Joda.. vi skrudde på lysene, Så stoppet den og siden har den vært død... Vi har funnet ut at coilen har veldig varierende spenning og mener at kanskje problemet ligger i at vi må ha ny coil.. Men det jeg ikke skjønner er da om coilen kan ha gått føyken ved at man har skrudd på lysene? Grunnen til at bilen stoppa når vi skrudde på lyset var vel antageligvis fordi de ikke var strøm nok på batteriet til å dra både motoren og lyset.... Men at vi ikke har fått start på den siden er fortsatt ett mysterium. Er vi på rett vei når det gjelder coilen tror du??  
Bil: Dodge   Modell: 1977   Km stand:   

Hilsen
  Kevin Eikrehagen

 
Svar:
Sjekk ladingen og batteriet! Dersom bilen ikke lader så vil spenningen synke etterhvert som bilen går og når du så setter på lysa så klarer ikke coilen levere nok gnist til alle pluggene og bilen stopper. Det kan være dynamoen som ikke lader, men det kan også være dårlige forbindelser på pluss siden eller minussiden til startmotor,dynamo eller batteriet (spenningsfall)! Sjekk om batteriet er bra eller om en av cellene er kortsluttet ved å kikke ned i alle cellene (dersom det er mulig) og kjinne motoren. Ingen av cellene skal koke når dette skjer! Det må minst være ca 12 volt på batteriet når motoren skal startes, ideelt 12,5 Volt. Når motoren går skal dynamoen klare å lade batteriet med ca 14 volt. God russefeiring! Hilsen Bilinform. 

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.