Dette var en kjempeside! Jeg har ett Problem med at når jeg kjører bilen så kan den ha det med det å hoppe over i 3 gir ifra 4 gir, og da er det ikke mulig å få den til å gire opp ï 4 igjen. (Dette skjer altfor ofte!) Eneste måten å få den til å gjøre det på er å kutte strømmen ett øyeblikk på tenninga, da girer den opp igjen. Dette skjer spesielt hvis jeg kjører i 80-90 km/t og slakker ned til rundt 60 Km/t. Det skjer ikke hver gang, men veldig veldig ofte, man merker det godt inne i bilen når problemet intreffer, bilen får ett rykk i det den girer ned i 3 gir, og da er det som sagt ikke mulig å få den i 4 igjen ved annen måte enn å bryte strømmen på tenninga. (Viss den ikke får dette "Rykket" når den girer ned, så girer den som vanlig opp igjen, dette skjer dessverre ikke så ofte!) Noen som vet hva dette kan være. Følerne utenfor gearboxen har jeg prøvd å bytte om, men dette hjalp ikke. TAKKER KJEMPEMASSE FOR EVENTUELLE TIPS, LØSNINGER PÅ DETTE PROBLEMET!
Svar:
Først og fremst ville jeg nok målt oljenivået og deretter skiftet olje/filter dersom det er en ørliten mistanke om gammel olje! Det er vanskelig å si noe bestemt om hva dette kan være, men vi får gjøre et forsøk! Det er flere signaler som må til for at automatkassen skal gire til rett tid og turtall og hastighet er nok de viktigste. Disse følerene ligger nok på utsiden og kan gi feil signal enten på grunn av defekt føler eller ledningsbrudd/dårlig kontakt! På biler med elektronisk styring så er det mulig det er feil på magnetventiler som styrer oljestrømmen ifra momentomformeren slik at 4 gir uteblir. Men som først sagt så er dette vanskelig å bestemme og det betyr at du må få feilsøkt på et egnet bilverksted! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
Og har hørt att disse bilene ble levert med livstids garanti ved bremse systemet???
stemmer dette??
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.