Passat-drivverk og hjuloppheng

Jeg har tenkt å kjøpe en 2001mod VW Passat tdi med pumpedyse og tiptronic, km,stand 132000.. Jeg hører at man er man er plaget med drivverk og hjuloppheng, at det må skiftes etter kort tid.. Stemmer dette og er det andre ting jeg må se etter?? Jeg er blitt advart mot å kjøpe Passat av nyere modell. Håper på et etvel besvart tilbake melding.. Hilsen Odd-Einar Ostad



Svar:

Flott bil dette! Dersom du har en slik modell så er det sikkert nettopp tatt en gratis kontroll på hjuloppheng, der opphengskuler ble sjekket og eventuelt skiftet! Bremsecalippere som henger kan hende, men dersom bilen har fått service etter boka så er dette sikkert sjekket. Jeg har hørt problemer med dørlåser og slikt men det er bare på eldre modeller. Selv har jeg en 2000 modell Passat der jeg har skiftet begge vindusheisoverføringer foran på grunn av rustet og defekt wier! Utenom dette så vet jeg ikke om noen spesielle feil som er typiske for Passat!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

+1 #3 håvard 05-04-2009 02:01
VW sliter med elendig kvalitet på mange passater. faren min har en 05 mod. (nye typen)2.0 tdi 140 hk. Bare problemer hele tiden. inn og ut av verksted. stort sett alt har røket.Og bilen har gått 100 000 !?
Snakker om dårlig kvalitet. til og med hjul lagrene har gått istykker. Fatter ikke at disse bilene er så populære her til lands. Folk er ikke klar over hvor dårlige disse bilene egentlig er. Har selv en passat 97 mod. endel problemer med den og. Skal aldri mere ha passat!!!
#2 Rune 27-09-2008 00:11
Ja, kan jo nevne at en kompis som kjører drosje har samme erfaringer med en av de nyere TDi-motorene til VAG (ca 2004-mod). Før bilen hadde passert 100.000 hadde de allerede måtte skiftet flere ikke-slitedeler i motoren. Nå noen år senere har de vel skiftet det meste av deler som kan skiftes og endelig er motoren havarert. Drosjeeieren sier nå at han vil forsøke å få den på veien igjen for deretter å kvitte seg med den. Aldri noe mer slik bil på han igjen..

Vi som har fulgt med husker jo godt alle problemene med f.eks passat siste halvdel av nittitallet. Til tross for dette solgte de og selger de fremdeles bedre enn noe annet bilmerke her i Norge.

Selv betrakter jeg ikke VW generelt som drittbiler, noen årsutgaver kan være bedre som mekanikeren nevner. Selv om nyere VW f eks har fine kjøreegenskaper finnes det jo også andre biler med vel så god kvalitet og til lavere pris som også har dette. Så i bunn og grunn er det et mysterium for meg hvorfor nordmenn "nesten alltid" MÅ velge VAG.
+1 #1 ainstain 24-06-2008 23:04
Jeg vil fraråde alle å kjøpe passat eller andre VAG med 2,5 tdi 4motion automat, nå har alt som kan ryke røket,(tar bare med de store tingene) på 173 000 km gikk turboen til helv..., på nesten nøyaktig 200 000 slutta dieselpumpen å virke, (bare den operasjonen kostet meg 50 000 og 2 måneder på verksted) og nå på 204 000 er faen meg automatkassa røket også og den har jeg funnet ut koster rundt 140 000 å bytte ut, dette er en familie bil og blir kjørt som en familiebil, ingen chip trim eller idiotkjøring av noe slag, har stort sett barna med meg når jeg kjører.De bilene der er rett og slett elendig drivlinje i. LIGG LANGT UNNA VAG. (Etter at dieselpumpa røk oppgeaderte jeg til den beste forsikringa jeg kunne finne, og den dekker også motor og gir, så denne gangen skal jeg slippe og betale) men DETTE ER FOR DÅRLIG VAG. må også ta med at når vaieren til vindusheisen røk( er dønn lik en bremsevaier til trøsykkel) sågikk det ikke å kjøpe ny vaier nei, måtte bytte hele innmaten i døra,. Det vil si det er en stål/aluminium plate som dekker hele døren innve ndig med trinser og tannhjul og alt hva du måtte finne av ting inni døren festet til OG ALT MÅTTE BYTTES PGA EN METER MED VAIER TIL 15 KRONER. bare den kostet 1400 kr.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.