Passat 1.9 TDI- Mister turbotrykk

Hei!!

Min Passat 1.9 TDI 99 mod mister turbotrykket ved ca 2300 omdreininger. Har byttet luftmengdemåler og trykksensor uten at det hjalp. Får tilbake turboen når motoren har vært stoppet et par minutter. Hva kan være årsaken???


Svar:
Du kan sjekke slanger og tilkoblinger selv.Du kan også ta av trykkslangen fra turboen å sjekke den for slakke.Det tåles en liten aksial slakke,men ikke slakke opp/ned.Men dette er nok en sak for verkstedet.Få kjørt en diagnose på motorstyringa,så man kan utelukke eventuelle sensorfeil.

Klikk her for å spør bilmekanikeren
 

Kommentarer   

-1 #6 hc 19-05-2014 22:36
har skiftet EGR ventl og skal bytte magnetventil.. problemet mitt er bare hvor får man tak i megnet ventil til en ok pris og hva koster den?? og ikke minst... hvor sitter den?? dette er en vw passat stsjonsvogn, 2001 mod 1,9 tdi...
#5 Dr.007 02-08-2010 18:00
Sjekk vakumslange bak på styreenheten
-1 #4 kk 22-04-2010 00:37
Har en 2000 mod.Passat 1,9 tdi, Fikk ovehalt triptronic kassa i fjor høst, Når jeg bruker bilen nå mister jeg plutselig all effekt, Har skiftet luftmassemåler og magnetventil til turbo,men hviss jeg stopper motor å starter igjen så virker bilen bra en stund,Virker som om den hopper over gear når jeg begynner å kjøre, hvet noen hva som kan gjøre dette
+1 #3 vw passat 1.9 tdi 24-01-2010 22:26
har du funnet ut av feilen?har nøyaktig samme problem......dø r også ut på 2300 omdr.men verkstedet finner "ikke" ut av nøyaktig problem og sier bare at det er turboen som må byttes...
#2 Passat 1.9 TDI- Mister turbotr 05-05-2009 01:24
En slik treveisventil (N75) koster 1600-1700 kr
+1 #1 [email protected] 18-01-2008 17:48
Kan være at motoren kutter på overlading, ECU går i nødprogram til du stopper og starter motoren. Sjekk slanger fra trykksiden til treveisventil (ofte kalt N75) og ned til turboens aktuator. Treveis ventilene på biler som har gått litt feiler også, dvs lekker til friluft når den ikke skal gjøre det. Koster ca 500 penger.. Det kan også være tull med EGR ventilen, dvs ladetrykk blåser ut på eksossiden, dette kan medføe at luftm.måler leser unormalt høyt luftforbruk ved belastning.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.