må en ha papir på godkjent senkesett på en eu-kontroll?... absolutt nødvendig?? -hvor mye dødgang på rattet er det lovlig å ha?... -hva er det beste middelet mot ettertenning?... 98 bensin, eller kanskje super(tviler) ?
Bil: opel ascona Modell: 1983 Km stand: 194140
Hilsen Razor
Svar:
Jeg mener at du må ha papirer på godkjent senkesett ellers må du opp til biltilsynet og få godkjenning! Det er normalt med litt dødgang på rattet men selvfølgeligt ikke for mye for da er det slakk i styresnekka eller diverse styrekuler og opphengskuler. Det beste middelet for ettertenning må være at du for det første bruker rett bensintype og at tenningstidspunktet er korrekt. Årsaker til ettertenning kan være at blandingen på forgasseren er altfor mager eller at det er så mye sot i forbrenningskammeret at du får ukontrollert tenning. Håper at du fikk det svaret som du ville ha. Takk for at du bruker bilifnorm igjen og velkommen tilbake med mer.
Kommentarer
Kontaktet så leverandør av disse og fikk papirer på fjærene.
Viste bil og papirer på trafikkstasjon og fikk skrevet det i vognkortet.
er justerbart senkesett mindre sikker enn ikke justerbar? feks kan justerbare plutselig bare bli løs og så gå ned til maks senk?
Du må godkjenne ethvert senkesett på Biltilsynet, uansett om du har papirer eller ei. TÜV papirer/godkjen ningspapirer må du ha for å få det godkjent. Mange kjører uten å få senkesett ført inn i vognkort, men da kan du få krav om visning ved en evnt kontroll og på eu-kontroll.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.