Flott side. Har letet lenge etter en slik side på internet. Fant adressen din i Motor. Bilen går veldig fort på tungang. Over 2000 rpm. Turtallet faller ned i faste rytmer, men er fort tilbake. Fikk beskjed av opel at det kunne være ånde dysen som sitter på innsuge. Har tatt det ut, renset det (var helt tett) og satt det tilbake. Samme problem. Har også et problem med hornet. Virker ikke. Kommer ikke strøm fram til releet.
Bil: Opel Sintra 2,2 GLS Modell: 1998 Km stand: 90500
Hilsen Hermod Svingerud
Svar:
Jeg ville nok sett på om det var defekte vakumslanger eller innsugingspakninger slik at motoren få falsk luft. Tomgangstiller kan være treg og den kan trenge en opprens med en forgasserrens på boks eller liknende. Ellers så ville jeg sjekket med Opel om det ligger lagret feilkoder i styreenheten til motorstyringen for å lettere kunne feilsøke. Hornet skal ha en pluss inn på releet ifra sikringen igjennom batteripluss og en jord. Deretter skal den ha en jordingspuls ifra bryteren og da skal releet gi en jordingspuls ut til hornet som skal ha en konstant pluss. I mange tilfeller så er det bare selve hornet som er feilen. Hilsen Bilinform.
Kommentarer
Har vært ute for tomgangsproblem er med min Sintra også. Jager opp og ned på turtallet.
Problemet med min, var tett luftfilter. Kjøpte nytt til ca 200,- og da var alt OK!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.