Hei
Skulle skifte tennplugger på en opel omega 2.0l,fra 1996 som har gått 119 000 km. Oppdaget da at det var olje i alle kammerene som pluggene sitter nedi i under dekslet som skjuler pluggene. Kan ikke se at motoren bruker kjøleveske, kan det være topppakningen?
Svar:
Dette er helt normalt på denne motor og du trenger ikke å bytte annet enn toppdekselpakning med tilhørende O-ringer for alle skruehull. Dette blir gjort på vårt verksted mye. Men husk å suge ut oljen før du begynner og skift samtidig tennplugger da disse mange ganger begynner å fuske etter å ha ligget i oljebad.
Kommentarer
min bil putrer på 3 sylindre, smeller ut sort eksos og motoren rister så hele bilen skrangler:D pluss at ytelsen er utroli redusert...
Problemet her er innlysende.. toppdekselpakni ngen min er totalt ødelagt, det er lett å se på min. olja dynker plugghettene og skaper jord til gods(topp). min tikker fordi sylinderen blir tørr. bare å suge ut olje og reingjøre nøye, fjern plugger, inn med nye. seff ny toppdekselpakni ng, kjøp gjerne nye pluggkabler, da er du safe:-) woila!!! bilen er fikset:D
et lite tips til alle.... i stedet for å si til verkstedene at pluggene ligger med i hullet i midten på motoren, så heller kall motoren en "twincam".. mere forståelig og høres litt bedre ut:D
Og utluftingsnippe len på spjeldhuset? Ser ikke den heller jeg.... Trenger vel briller
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.