Opel Kadett 1.8 GSI starter ikke???

Nok et problem med dritt bilen min! I dag (Mandag) så stoppet bilen igjen noen hundre meter fra hjemmet mitt. Motoren stoppet plutselig, akuratt som den ikke fikk bensin. Så gikk jeg til opel verksted og de trudde det kunne være tenningsmodulen, jeg kjøpte ny men det var ikke den. Så fikk jeg tauet bilen min hjem så skrudde jeg opp alle tennplugene og de var alle ganske sorte og litt dritt på dem. Rensket dem og satt dem i igjen. Det var også noen svi merker på dem rett over der med gjengene liksom på det hvite. Har det noe betydning? Jeg tror ikke det er noe av problemet. Men så har jeg koblet bensin pumpen på en bryter inni bilen med strøm direkte fra batteriet. Så slo jeg på bryteren som jeg alltid gjør før jeg vrir om nøkkelen så startet den ikke, så skrudde jeg av pumpen, og vridde om nøkkelen og så startet den etter 5-10 sekunder UTEN BENSIN PUMPEN, så gikk bilen ganske dårlig på tomgang, og når jeg gidde gass helt tålig så gikk den fint opp i turtall, men med en gang jeg trødde litt på så ville bilen dø. Også prøvde jeg mens den svev og trykke på bensin pumpen, og med det samme den slo inn så døde bilen med en gang, ikke tale om den ville starte, så slo jeg av bensin pumpen og startet igjen så svev den. Jeg må også si at det har vært fukt i fordeleren og ene gangen jeg åpnet den fant jeg en liten del inni, vet ikke hva det var, men har svevet fint til nå. Hva kan dette komme av? Jeg regner med at bensin pumpen skal fungere fint siden den durer som bare det, og coilen har jeg skiftet for ikke så lenge si, og tenningsmodulen er det ikke. Kan det være noe med styringen til bensin pumpen ? Jeg byttet bensin pumpe rele for 6 - 7 mnd siden. Også glemte jeg å si at når jeg fikk start på bilen så røykla jeg hele byggefeltet og det stinket bensin :) Håper dette ikke ble for avansert!


Svar:
Jeg tror med en gang at det må være temperaturføleren som er defekt. Dette er på grunn av det du forteller og at styreenheten da tror at det er fryktelig kaldt og pøser på med bensin! Dersom du har den typen innsprøytingssystem med kaldstartdyse så kan det være at denne lekker eller at styringen til den er feil. Mål også bensintrykket slik at du kan utelukke tett returslange og kanskje en defekt trykkregulator. Den lille delen inni fordeleren kan ha vært kullstifta som absolutt bør sitte på plass for dette kan føre til at gnistene lever sitt eget liv.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.