Nissan Laurel- Dieselpumpe reim??

Hei.

Har en Nissan Laurel 2,8d 1981mod som dieselpumpe reima har røket på.

Har noen problemer med montering av ny da det nesten er umulig å vite hvordan den skal stå..

Har fått skrevet ut ett bilde av hvordan dette skal monteres men synes den er for utydelig.

Nå til saken, på tegninga står det skrevet at syl 1, skal i komp topp. Dette er jo greit, men på reimhjulet på dieselpumpa er det to muligheter. Det er 2 merker der. Det står bare en prikk der som er "hula" inn og en til "prikk" som det står en A på siden.

I tillegg kan reimhjulet monteres på 2 måter på akselen på dieselpumpa. I 90g vinkel ovenfor hverandre. Her står det og en A på en av disse men er usikker på hvor den skal stå.

På tegninga står det skrevet opp tallet 20, regner med at det er 20 tenner fra det ene merket til det andre, men det kan og se ut som det er 20 tenner ifra det ene merke og bort til kanten på reimhjulet på veivakselen.

Har prøvd alle tenkelige og utenkelige måter men får det ikke til.

Har du noen tips?

Takk for hjelpen


Svar:
På reimhjulet til dieselpumpa står det 4 hakk. 2 med som er merket med en A og 2 som ikke er merket. Jeg mener at du skal bruke de uten merke på 2,8 literen. At det står tallet 20 betyr at det skal være 20 tenner ifra merke på dieselpummpa til merke på veivhjulet. På en ny reim så skal det i tillegg være 2 streker som skal passe med disse merkene. Et mye bedre tips er å levere bilen til et bilverksted som har gjort dette mange ganger før. Det skal normalt ikke være noe problem. Håper bare alt er i orden med motoren etter at registerreima har røket, så vær litt obs på det før du starter opp og mål kompresjonen først.

Klikk her for å spør bilmekanikeren 

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.