mitsubishi galant- Reparere havarert motor

jeg har en mitsubishi galant 96modell, 170000km, som plutselig fikk stopp i en nedoverbakke. Det kom bare litt skurring fra motoren og så begynte det å lukte olje inni bilen og så stoppa den og jeg fikk ikke start på den etterpå, motoren ville liksom ikke gå rundt. Taua den til verksted og de mente det var motorhavari, de sa at alle tennpluggene var gått, men for å kunne si mer måtte de åpne "toppen" på motoren å det alene kom til å koste 6000. Så nå er jeg veldig i tvil om jeg skal la dem åpne toppen å finne ut omfange av skadene,eller kjøpe brukt motor å bytte. Derfor lurte jeg på om noen som har litt mer peiling enn meg kan si noe om hvordan dette høres ut, jeg hørte engang at oljelukt e et dårlig tegn, stemmer det? Registerreima var ikke røket..

Svar:
En rask kompresjonstest vil avsløre om det er snakk om ventiler eller andre ting som har røket. I ditt tilfelle kan det være for lite olje som har ført til at sylindre og stempel er defekt eller varmkjøring på grunn av lite kjølevæske som fører til samme problem. Oljelukt trenger ikke bety annet enn at det lekker litt olje.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.