Mercedes C180 SKIKKELIG MYSTISK!!

Har et sporadisk problem med motoren. Mister pådraget / deler av pådraget. Kan skje både på tomgang og under kjøring. På tomgang virker det som den slutter å gå på 1-2 sylindere. Under kjøring kjennes det ut som "bensinlens" selv om tanken er full. Når da clutchen frikobles så hopper den rundt på samme vis som nevnt under tomgang. Når bare jeg klarer å ruse den opp igjen så sviver den fint igjen helt til neste gang samme skjer igjen. Det skjer alltid på varm motor, og opptrer med tettere og tettere mellomrom. Varsellampen som skal varsle feil i ECU lyser ikke. Jeg har byttet tennplugger, pluggledninger, og nå sist begge coilene (dyrt!) og håpet at det skulle gjøre susen, men nei!! Nå er jeg virkelig i villrede.


Svar:
Jeg ville sjekket bensinfilteret om det var vann eller dritt i det! Da måtte du iallefall tatt ned bensintanken og renset denne pluss alle andre tingene i bensinsystemet. Kanskje er det defekt katalysator eller en potte som er tett slik at eksosen stoppes av og til. Når det gjelder feilkoder så anbefaler jeg deg til å ta en tur til et bilverksted som har utstyr til å lese av feilkoder på bilen din, på grunn av at det ikke er alle feil som kommer frem som lys i ECU lampa.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#12 MB C180,96Mod 23-05-2015 17:13
Hei har samme problem med min c180, hvor ligger denne luftmåleren?
#11 Yngve 27-07-2011 10:34
Sannsynligvis kommer ny LFM påmontert rør, så det er bare å bytte "røret".
To clips og en slangeklemme,(o g selvfølgelig el.kontakt)så er det gjort...
#10 Yngve 27-07-2011 10:21
Hei...Viss du har kjøpt luftmengdemåler vil du se det med en gang du åpner panseret. Byttes på sekunder!!!Jeg hadde samme problem med min C180 for noen år siden. Byttet luftmengdemåler og alt var ok :-)
#9 Frode Tveita 26-07-2011 10:17
Noen som vet hvor luftmengdemåler en sitter? Har kjøpt i dag (3.500,-)
Så nå skal dere snart få svar på om det hjalp. Bare jeg finner den? ;-)
#8 Frode Tveita 21-07-2011 09:19
Jeg har samme problem på min C180.
Hatt den på Mecedesverksted et tre ganger, men samme feil. De byttet blandt annet "spjelet" til ca 7000,- :sad:
Byttet selv bensinfilter.
Har nå fått tips om "luftmengdemåle r" og skal prøve det.
Skal prøve og huske å komme tilbake hit å melde tilbake om det hjelper?
Lykke til alle sammen :-)
#7 Morten A. Hansen 20-04-2010 16:02
Min bil har samme problemet. Det virker som at en sylinder slutter å virke vist jeg gir bånn gass, og bilen virker da veldig dau ut når det skjer. Når jeg stopper bilen og starter den igjen er den normal igjen..
#6 Stig 12-03-2010 13:39
Hadde de samme symptomene på min C180. Kun ved varm motor.. Viste seg at det var overslag på/ved tennpluggkablen e mine (ser at det er byttet i denne tråden) Renset nøye inne i hetten som klemmes ned på pluggen (Brukte vel rød-sprit), og prøvde å legge kablene slik at de holdt seg borte fra godset. Bilen ble perfekt igjen. Hadde hatt problemer i 3 mnd, og bilen fungerer topp nå, etter 2 mnd. Dette løser ingenting for trådstarter, men kan kanskje hjelpe andre :-)
#5 Kåre Synnevåg 27-05-2009 15:09
Hei.

Jeg er og nyskjerrig på hva som skjedde her.
Min bil har samme problemet. Det virker som at en sylinder slutter å virke ved noe høyt turtall. Når jeg stopper bilen og starter den igjen er den like fin.
Bilen virker og veldig dau når den er kald.

Snakket med MB høgg på Askøy, som mente det kunne være tenningsmodulen . En dyr sak...

Noen tips?
#4 HegeRB 06-05-2009 15:04
Heisann ....

Fant du ut av problemet?? jeg har samme problemet på min mercedes C180.. bare at det skjer når den er kald...
#3 Terje 01-05-2008 17:07
Bensinfilteret sitter bak ved tanken ved siden av bensinpumpen på høyere side av bilen under et plastikk deksjel

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.