Mercedes 209 kassebil - Kongebolter og EU?

Hei. Ville gjerne takke for denne bra siden og spørre om noen spørsmål. Bilen har nettopp vært på eukontroll, der jeg fikk et par toere: Derfor lurte jeg på hva som må gjøres for å få den godkjent! Det viktigste for meg er blir det dyrt??? Det gjelder kongeboltene mine foran, hva det nå er? Aldri hørt om! Begge foran er slitte, hva kommer det av og hva, hvor mye? Bare litt info. Jeg har gått å tenkt på det her en stund. Å så er det stor slitasje i ledd på paralellstag. Stor slakk i foringer foran. foring??? Hva skal jeg fore med? Penger. Og så sist et bremse spørsmål: Har noe som heter forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større en tillat på 30%. Jeg har 40%. Hva gjør mekanikeren da? Overhaler, justerer, hva??? På forhånd takk! Og lykke til videre med en bra side!


Svar:
Kingbolten er festet i hjulspindelen og opplagret i to foringer som kan være slitte og årsaken til at du må gjøre noe med dette. Grunnen kan være dårlig vedlikehold på grunn av tette smørenippler eller rett og slett ikke smøring. Dette kan nok bli dyrt med tanke på at det tar noen timer å få det gjort, få den beste faste prisen! Parallellstaget er staget som forbinder begge hjulene på ein måde, og kan være slitt ute i kulene! Foringer er til for å fjerne slag og for å gjøre det hele litt mer komfertabelt å kjøre med. Penger er ikke bra å fore med, gummi er bedre og helst hard! Når du har forskjell på 40% så vil mekanikeren ta opp bremsene på begge sider å se etter slitasje, fastrustete deler eller defekter. Takk for skrøyt, det trenger vi!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

+1 #1 terjethor 29-11-2009 01:09
bytte king bolter er ikke så dyrt som du tror ,,,det er heller ikke veldig vanskelig og bytte bytt smøre nippler og dra i litt svart omega fett så er de tette ,,,,,

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.