Mer bremseproblemer med Audi.

Ang. calipter igjen... Hei igjen! Takk for svaret! Stempelet i calipteren har ikke rustet fast. Dette ble sjekket i høst, og kobberpasta ble smurt på. Stempelet gikk ganske treigt starten, men løsnet etterhvert da vi pumpet det ut og inn noen ganger. Slangen er ikke tett, da strålen var ren og jevn da vi luftet bremsene.  
Bil: Audi 80 2.0E   Modell: 1989   Km stand:  188000

Hilsen
  Terje B.


Svar:
Du må sjekke dette stempelet igjen om det er løst fordi det kan være at du må pusse vekk alt rustet og skifte pakninger og smøre det med et annet smørefett beregnet på stempler inni calipperen. Det er et glidesystem i calipperen som gjør at den andre bremseklossen også følger med på bremsingen, dette må også være løst og fint. Slangen kan være åpen når du trøkker på pedalen, men den kan være så innsnevret at det ikke drypper av den når du tar den av. Når du setter trykk på bremseslangen med bremsepedalen vil du få ut bremevæske og bremse hjulet men med en innsnevret slange vil ikke trykket gå tilbake når du slipper pedalen igjen og da henger hjulet litt. Men til slutt, bremsejobber bør og skal tas på et autorisert bilverksted av folk som vet hva de gjør fordi bremser er så uhyre viktige for folk i bilen og utenfor bilen!!! Takk for at du spør oss igjen og velkommen tilbake til bilinform.


 
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 hai 23-03-2010 00:55
Har du brukt kobberpasta på stempelet og gummipakninger/ foringer kan dette være problemet. Oljeprodukter løser opp gummi og får den til å svelle opp. Her skal brukes silikonbaserte produkter.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.