Hei hei, så var det denna mazdaen igjen da. Har ikke fått tømt tanken, og blåst gjennom og slikt enda, så dritten er der enda. har bare noen tilleggs spørsmål før jeg setter i gang. Har skifta pluggene på den nå, for de var ganske svart sota. den gikk litt da, men får samma symptomene. så nå skal jeg ta den jobben med å rense. regner med at jeg kan ta tanken, og ledningene sjæl, men jeg er litt redd for forgassern... hvor komplisert er det å foreta den nødvendige rensen? må den helt av? har sjekka at det er trykk i den bensin pumpa som sitter etter bensinfilteret, helt oppunder gassern, og det flyter bra med bensin. Helte det i en tom melkekartong, det er litt svak rustfarge på bensinen, også lå det litt sånn veldig fin sand i bunn. det skal da ikke gå gjennom filteret det? 2 spm til...blir mye her men... Påfyllingsrøret, kan det rust sveises, eller må jeg ha nytt? pris? sist men ikk eminst, ved forrige spm sa du "Og så må du skifte de tengene som er defekte" Hva er det??? har aldri hørt om, og jeg har bare Haynes boka på engelsk, så jeg kunne ikke slå det opp. Takk for en meget bra tjeneste, er glitrende å kunne få svar på slike spm Mazda la vista
Bil: Mazda 626 2.0l GLX Modell: 1986 Km stand: 231000
Hilsen Carl-Magnus Fossum
Svar:
Påfyllingsrøret må skiftes ut dersom det er defekt og pris har jeg desverre ikke til deg! Forgasseren kan du sikkert få renset mesteparten av ved å ta av skruen på siden dersom det er og få ut det som er der i første omgang og blåse ut av slanger og rør. Det om "tengene" er nok en skrivefeil som bare betyr tingene og med det mener jeg andre ting som du skulle finne på din vei! Denne lille sanden skal uansett ikke inn i forgasseren og når du har renset eller skiftet tanken så ville jeg satt på et ekstra gjennomsiktig filter der jeg kunne sette etterhvert om det holder seg reint i bensinen. Hilsen Bilinform.
Kommentarer
jeg skiftet også bensinfilter og dermed startet den og gikk rent som ei klokke
min virket akkuurat slik som bilen din
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.