Mazda 626 2.0 D med glødeproblemer!

Var inne til test på NAF og fikk beskjed om at en eller flere - (sannsynligvis flere) glødeplugger var defekt, men jeg måtte selv finne ut hvilke. Når jeg måler med OHM-meter måler alle 1 Ohm eller mindre - når jeg har koblet alle ledninger fra. Skal de måle tilnærmet 0 Ohm eller er det ok med opptil 1 Ohm eller....? Har lest at de skal skiftes hvis de måler "mye mer enn 0 Ohm"). Altså hva er maksimum motstand før de bør skiftes? Til en stk.pris på kr 800 ønsker jeg selvfølgelig ikke å bytte uten grunn!!


Svar:
Ettersom jeg kan se så er glødepluggene dine iorden, men for å måle enda bedre så kan du sette et amperemeter imellom glødepluggen og pluss på batteriet for å se om alle trekker like mye strøm. Jeg er enig at de bør skiftes dersom de er mye mer en 1 ohm. Kanskje er det lite kompresjon eller problemer med glødereleet. Jeg lurer på hvordan NAF kan si at en eller flere glødeplugger er defekte uten å måle noe.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 Geir 09-01-2010 21:15
Heia.Jeg har nå skiftet dieselfilter og alle glødeplugger til min Suzuki, men fremdeles så starter den utrolig tregt i kaldt vær. Jeg har bilen i garasje hver natt. Her på Sørlande så er det ikke mer enn 13 minus på det kaldeste. Jeg lurer på om det kan være glødereleet? Hvor finner jeg det? Kan opplyse om at glødelampen blinker av og til, ikke så ofte.
Mvh Geir

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.