Innsprøytningsdysene og deres liv?

Heisann igjen! Jeg har nå skaffa meg en tostempla dumpwalve fra Powerzone (takker for det tipset!). Men det som jeg lurer på er om innsprøytningsdysene og deres liv. Altså hvor ofte får de inpuls fra styringsenheten? Og er det bare frekvensen på disse inpulsene som forandres, eller er det også lenden på impulsene? Jeg lurer på dette for jeg fikk et tips om å montere en ekstra dyse for å få fetere blanding, som da blir målt via en ettermontert lamdasonde. Denne sonden gir en økende spenning med minkende karbondioksyd i eksosen. Dette kommer av for mager blanding som forårsaker TENNINGSBANK! Er du med så langt? Og hvordan/hvor kan jeg styre da denne ekstra dysen? Eller finnes det ferdigbygde styringsenheter til ettermontert innsprøytninsdyse? Takker igjen for en KNALL spalte!  
Bil: Nissan Bluebird RS Turbo T 12   Modell: 1986   Km stand:  244000

Hilsen
  Hein Inge Wiik

 
Svar:
Innsprøytingsdyser får impuls fra styreenheten og innsprøytingstiden kommer etter informasjon fra blandt annet tempsender, lambdasonde(ved katalysatorbiler),tenningsanlegg eller veivakselføler (turtallsføler), kamakselføler, luftmengdemåler, gasspjeldføler, startmotor, batterispenningen og innsugingslufttemperatur. Dette andre med å montere en lambdasonde og en ekstra dyse tør jeg ikke gjøre meg opp en mening om selv om det hørtes spennende ut. Gi lyd dersom du får det til til slutt så kan vi dele det med alle andre som elsker trimming. Har hørt at dersom du legger en motstand på tempføleren så vil du lure styreenheten til å gi litt mer bensin, men ikke lur den for mye for da blir den sur!!! Takk for et spesiellt spørsmål og velkommen igjen


 
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.