Hei Jeg har nylig kjøpt en Honda civic 92 modell som ikke alltid har så lyst å starte. Selgeren bytta tenningsmodul, rotor og fordelerlokk når dette problemet oppsto bare noen dager etter kjøpet. Nå, 6 dager etter at startproblemet ble fikset, har den begynt å krangle litt igjen. Den starter med en gang ca 90% av gangene, og de når den ikke starter på første forsøk, så starter den som regel etter x antall forsøk. Motoren blir dradd rundt, men den vil ikke tenne. Den går også helt fint når den først starter. Vil til slutt si at dette nettstedet er kjempebra. Leste om det i Motor.
Bil: Honda Civic 1,5 Lsi Modell: 1992 Km stand: 157000
Hilsen Rune Bårdsen Røer
Svar:
Det er viktig å sjekke om det kommert gnist ifra coil når startproblemet kommer fordi det kan også være defekt giver i fordeleren som er årsaken, eller dårlig kontakt på viktige stikk til denne. Dersom gnisten er på plass så er det trolig problemer med bensintilførsel eller at den får for mye på grunn av defekte følere eller kaldstartfunkjoner ikke virker som de skal. Det ligger nok en bensinpumpe som kan være defekt og et filter som kan være tett eller fullt av vann på grunn av andre årsaker! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
I det siste har den begynte med å ikke ville starte på første forsøk flere ganger og oftere nå enn i starten .
Jeg merker det på denne måten at etter at motorsymbolet er slukket så kommer ett klikk og da starter den, uteblir dette klikket så vil den ikke starte.
Selger hadde dette problemet en gang med en accord og ved å skifte et rele så opphørte problemet.
Hva kan årsaken være,og hvilket rele kan det være og hvor sitter det ?
mvh
nils vermund
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.