Har et problem med kaldstarten.

Jeg har en Nissan Laurel 2,4E(bensin), som er en utrolig god bil.Men den har et problem med kaldstarten.Når jeg skal starte bilen tar det ca 8-10sek før den starter. Har smurt opp luftsleideventilen og kontrollert at den virker, fordi bilen går veldig ujevnt de første 30sek. Er ikke sikker på hvilken innsprut type det er,kanskje LE-Jetronic???? Men jeg finner ingen kaldstartdyse, er kun 6 dyser, så den må sprute over dem når motoren er kald. Hva kan jeg skjekke og hva kan være galt sånn at den ikke får kaldstartsignal/feitere blanding. Termotidskontakt relee???Temp føler for kjølvann?? Må være en signal feil inn eller ut fra styreenheten. Takker for svar, angående Innsprut type, og hva som kan sjekkes???  
Bil: Nissan Laurel 2,4E SGL   Modell: 1986   Km stand:  225000

Hilsen
  Åge Daniel Kristoffersen

 
Svar:
Har ikke motoren kaldstartdyse så er det bare en vanntemperaturmåler i samarbeid med styreenheten som gjør brennstoffblandingen feitereog det vil nok si at du har et LE-jetronic og har du elektronisk tenning så er det ingen tvil. Luftsleideventilen vil gjøre sitt til at motoren får så mye luft som en kald motor behøver for å starte. 8 til 10 sekunder er veldig lang tid og det vil nok også gjøre at spenningen på batteriet synker og gjør det enda verre for startforløpet ditt. Det er jo andre ting som bør sjekkes så som tenning, blandingsforhold, kompresjon, tennplugger, fordelerhode, rotor og om det finnes falsk luft rundt omkring innsugingsmanifolden. Eller så råder jeg deg til å ta kontakt med et bilverksted som har litt god peiling på dette og der kan du få reparert feilen på en profesjonell måte. Setter pris på en tilbakemelding. Takk for at du brukte bilinform og velkommen tilbake.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.