Golf 1 Gti - Fusker!

Har en 83`Gti. Når jeg kjøpte den fusket den, fordi påfyllingsrøret til tanken var rustet...= rust i systemet osv... Dette ordnet jeg, og byttet samtidig tank, bens.reg/varmkjøringsreg, kaldstartdyse osv..(men IKKE innspr.dysene) Filteret+ tenningsdeler er nytt. Alle pluggene er nye, og får bra gnist! Pumpa leverer nok frem til bens.mengde fordeleren/luftm.måleren. Men det kommer lite/ingenting ut av dysene, og bilen sviver elendig (utenom på tomgang) Har prøvd en annen bens.mengde fordeler/luftm.måler..Det hjalp ikke.....Er dysene tette? Takker for svar!!! :)  
Bil: VW Golf GTi, 1.8   Modell: 1983   Km stand:  255000

Hilsen
  Asbjørn Hamre


Svar:
Kan hende at du har utslitte dyser? Dersom du tar ut dysene og kobler sammen 87 og 30 på bensinpumpereleet og setter et lett trykk på luftmengdemåleren med hånden så skal du se en konformet bensinsprut som kommer likt ut av hver dyse! Jeg ville nok sett på om registermerkene på registerreima var korrekt også før noe mer feilsøking! Håper at du har målt systemtrykket og styretrykket og alt det som hører med på et K-jetronik innsprøytingssystem korrekt. Jeg vil tro at dette er en jobb for et bilelektrisk verksted eller tilsvarende! Det er jo en mulighet for at feilen er mekanisk som for eksempel lekkasje i ventiler eller utslitt kamaksel! Hilsen Bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 Ole m 27-05-2008 19:16
Hei har en 1,6gti motor som er bygget om til turbo. men motoren skal i golf 3 nå sitter turboen iveien for det ene motorfestet. noen tips om beste måten å få dette til å gå iorden? evt,hvem som kan gjøre dette for meg?
bilen er orginalt en 1,8gl med monogasser. må jeg bytte hjerne eller kan jeg koble opp det elektriske til motoren inn på sikringsboksen bare?

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.