Har en restaurert -70 mod Corolla 1200, med en 3K motor , som har fått en merkelig feil. Når jeg ligger i venstre-svinger kutter motoren helt, og kommer igjen når svingen er over . Har funnet ut at det er G-krafta som påvirker. Har bytta coil, batteri + ledninger, hele fordeleren, plugger + ledninger, forgasser , bensinpumpa, gjordt ren bensintank, bytta filter, +++. Har luka ut el-feil inn til coil samt jordingsfeil mellom chassis , batteri , motor og tenningsdeler. Bilen har fungert fint tidligere, men virker som feilen er kommet gradvis i form av fusking , og blitt værre og værre. Ellers går den fint og jevnt, både på tomgang og i fart. Kuttingen skjer både på kald og varm-motor og med / uten choke.
Svar:
I slike tilfeller er det vanskelig å feilsøke men for å gjøre det lettere for deg så ville det vært en ide å koble inn et manometer for å måle bensintrykk og en tenningslampe for å sjekke gnisten ifra coil. Dette vil kunne luke vekk eventuelle feil på bensinpumpe, ledninger og coil. Kan hende at det er en løs jording som du ikke finner eller at bensinen ikke kommer frem til forgasser i venstresvinger på grunn av feil i tank eller knekk på slanger.
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.