Chrysler Neon-går på 3 sylindere?

Chrysler Neon 2L LE, 1996, 170.000 km.

Virker som bilen går på 3 sylindere. Har byttet plugger og kabler. Får ikke opp noen feilkoder. Rister i motoren ved lavt turtall og belastning (mellom 1500 - 2800 omin) over 3000 omin virker det som bilen går mer "normalt, men ikke som den skal. Er verst når den er kald. Kan også gå helt normalt en liten peride, men så blir den lik igjen. Hva kan det være? Kondens? Injection? Coil?

Med Vennlig Hilsen
Tage


Svar:
Hvordan ser pluggene ut? Vet du hvilken sylinder som ikke fungerer! Ta av en og en tennpluggledning når motoren går med en godt isolert tang for å finne ut hvilken sylinder som er dårlig. Temperaturføleren til motoren kan være defekt og gi informasjon til styreenheten om at motoren er varm selv om den er kald. Da får motoren for lite bensin ved kald motor. Du kan måle kompresjonen på alle sylindrene og finne ut om det kan være lekk i en av ventilene. Dersom kompresjonen er i orden så vil jeg nok satse på at det er en dårlig coil selv om det er sjelden. Er det vann i bensinfilteret så kan det være lekkasje i påfyllingsrøret eller i selve tanken!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#2 stein arne lothe 24-12-2008 05:58
:D :roll:
#1 Stein Arne 07-11-2008 16:52
Jeg ser,at en har hatt problemer med sikringer til bensinpumpen. Det som var litt merkelig, var at han beskriver at bilen dør ut ved lave turtall, f.eks når man slipper opp gassen foran en rundkjøring. Jeg opplever akkurat det samme,men bilen starter igjen hver gang når jeg gir han litt gass. Jeg har ikke byttet sikringer,og det er vel ingen automatsikringe r i bilen!? Først må jeg holde den oppe på 2000 omdr.i 10-15 sekunder før motoren går rent igjen. Da kan jeg slippe den ned på vanlig turtall og kjøre normalt igjen.Dette skjer nå ofte. Jeg vet at vannet ble borte av han før jeg overtok den, men at det har holdt seg stabilt etter å ha brukt radiatortettemi ddel. Ser at en var inne på å gi feil signaler om den virkelige tempraturen og at den da vil få for lite bensin. Nå er det ny vannpumpe på den og selvfølgelig ny topp-pakningmen kan det være termostaten som ikke åpner,slik at vannet ved føleren er kaldt? Hvor sitter termostaten? Dette er en LE 1996 mod som har gått 150000 km,og har fulgt alle servicer. Spent på å høre innspill!

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.