Ved kjøring i lav hastighet, lavt turtall og i 3. eller 4. trinnet, gjerne i lett motbakke slik at motoren jobber litt tungt, oppstår det raske nykkinger eller nærmest en vibrasjon i bilen. Har vært på verksted og fått den beskjeden at det "muligens" er en lockupfeil på automatkassen som gjør dette. Alternativet er å bytte gearkasse. Kan det være andre ting som forårsaker denne nykkingen? Kan det være følere av en eller annen art som ikke fungerer som de skal? På meg virker det som om en eller flere sylindere kutter på lavt turtall og en hvis belastning. Verkstedet har utført test på automatkassen uten å finne noen feil (computertest). Forøvrig fungerer gearkassen helt normalt og gearer mykt og fint. Takknemlig for svar da jeg er i ferd med og selge bilen.
Bil: Chrysler gr. voy 3,3 automat Modell: 1995 Km stand: 128 000
Hilsen Arnold Ovid
Svar:
Jeg ville nok først og fremst prøv å skifte ut tennpluggledninger og tennplugger før jeg skiftet ut girkassen! Det er under slike belastninger at overslag i dårlige ledninger og plugger kommer frem! Er det girkassen så kan det være løse skruer på konverter eller noen tette kanaler innvendig men det har jeg liten tro på! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
På US biler kan man få fram feilkoder utenom verksted ved å skru på tenningen 3 ggr etter hverandre - og telle antall blink km-telleren gjør (siffer med mellomrom) - slå så opp på internett om hva det er (men min feil var så sjelden at koden ikke var 'satt')
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.