Hei! Jeg har en 91 Calibra 16 v som plutselig begynte å dra veldig dårlig. Det kom også en susende lyd fra motoren. Da motoren ble kald fikk jeg ikke start på den. Bytta toppakning, dette hjalp ikke. Bytta bensinpumpa og fikk såvidt starta bilen. Fant da ut at luftslange mellom innsug og tomgangsregulatoren hadde sprukket. Byttet denne og nå får jeg ikke startet bilen i det hele tatt. Får ikke kontakt med feilkodeboksen heller - hva kan dette være ?Mvh. Bjørn Leirmo
Svar: Har du prøvd å skifte bensinpumpereleet som jo er dobbeltvirkende. Det vil si at den sender pluss til bensinpumpe og styreenhet og blant annet dyser. Suselyden kan bety at en slange på for eksempel tomgangstilleren har falt av eller noe liknende, men den har du jo skiftet. Når du sier at du har skiftet toppakning så lurer jeg på hvorfor du gjorde det. Målte du at kompresjonen var dårlig, brukte motoren mye vann eller olje eller har du rett og slett skrevet feil. Mente du innsugingsmanifoldpakning eller mente du noe annet. Sjekk også om registerreima er på rett plass
Heisann.. Jeg har en Calibra 91mod 16v 2L.. Motoren vil ikke starte, og det er heller ingen gnist i pluggene. pluggene får ikke bensin, og vi har prøvd å helle bensin rett på pluggene men fortsatt ingen gnist. den kaster rundt men starter ikke .. Hva kan det være ?
Kommentarer
Motoren vil ikke starte, og det er heller ingen gnist i pluggene. pluggene får ikke bensin, og vi har prøvd å helle bensin rett på pluggene men fortsatt ingen gnist. den kaster rundt men starter ikke .. Hva kan det være ?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.