Hei igjen. Bankesensor. hvordan fungerer den? Jeg tenker også på signaltype til ECCS-enheten. OG kan denne forskyve tenningen veldig mye? Har jo oppjustert turbotrykket til ca 0.9, og får tenningsbank når trykket blir så høyt. Kan det være at dysene rett og slett ikke klarer å levere nok "suppe" på høyt turtall? Altså for mager blanding? (Har planer om ekstra dyse).
Bil: Nissan bluebird sr turbo Modell: 1986 Km stand: 250000
Hilsen Hein Inge Wiik
Svar:
Svarer på bankesensor først! Bankesensoren består av en liten piezo keramisk plate og har den egenskap at den sender elektriske ladninger når det kommer trykk eller slag. Den er innstøpt i en seismisk masse som leder svingningene videre til en reguleringsenhet. Med en gang det oppstår banking vil tenningstidspunktet gå tilbake til litt senere tenning men kommer med en gang tilbake til det opprinnelige. Dette med at du ikke får nok "suppe" på høyt turtall på grunn av at ladetrykket er så høyt vil jeg ikke spekulere så mye i, men å sette inn en ekstra dyse tror jeg ikke løser problemet (det lager vel bare flere problemer). Mulig at du heller skulle prøve å justere ned tenningstidspunktet, dersom det går da. Sorry! Håper det finnes andre lurere hoder der ute som kan gi oss en tilbakemelding her. Takk for at du bruker bilinform og velkommen tilbake.
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.