Jeg har følgende problem med min Audi. Hver morgen, spesielt når det er kaldt, blir alle instrumenter og instrumentbelysning, stående å blinke. Funksjon kutter også ut. I løpet av 10-15 min pleier det å ha stabilisert seg, men innimellom kutter det helt ut. Da kan det hende at f.eks turtelleren er "låst" på x omdreininger, eller at alle viserne lyser. Dersom alt kutter ut, får jeg det igang igjen ved å ta ut noen sikringer, nærmere bestemt nr 12-14 (10 A)
Noen idé?
Svar: Utvilsomt et problem med selve elektronikken i instrumentet ditt dette her. For å være sikker så pleier jeg å måle at alle plusser og minuser bak på stikket er i orden og at det ikke er dårlig kontakt på stikk. På noen bilmerker kan man demontere og sjekke loddinger bak på instrumentplata (printplate) og lodde de dårlige kontaktene man finner der med bra resultat. Men jeg tror at du har et problem med instrumentet som ikke kan løses ved å lodde kontakter.
Viss du har bytta insrumentet sjølv er ikkej det rart! Det ligger viktig informasjon i panelet til km-stand og startsperre funksjon. Du må få deg ein time hos møller eller audi-autorisert verksted å få koda om og stilt inn instumentet.
Hei. Har hatt samme problem på min bil, måtte skifte, prisen er 4800 viss eg husker rett + arbeid som var ca 1200 kr ,-
grunnen til at alt går i hytt og pine er at loddepunktene på innsiden morkner/går i oppløsning! Dette går ikkje ant til å fikse! Fikk dei på møller til å lodde om igjen men uten bedre funksjon! MVh Peter Risløw
Kommentarer
Der var det ledningsbrudd. hadde den på verksted og problemet ble løst=)
02 Audi A6 1.8T
Den må byttes.
grunnen til at alt går i hytt og pine er at loddepunktene på innsiden morkner/går i oppløsning! Dette går ikkje ant til å fikse! Fikk dei på møller til å lodde om igjen men uten bedre funksjon! MVh Peter Risløw
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.