Hei. Har problemer med tikking fra motor,har hatt bilen på verksted å skiftet kjede+strammer, 4 ventilløftere,men det til ingen nytte. Tikkingen kommer ca etter 2-5min på tomgang,eller saktegående kjøring(RÅNING). Mange sier at det kan være oljen,men har prøvd Castrol txt,Shell. Har du svar? Takker.
Bil: Audi A4 1,8Turbo Modell: 1997 Km stand: 111000
Hilsen Janus
Svar:
Hjelper det ikke å skifte ventilløftere så kan feilen ligge i at oljetrykket er for lavt slik at løfterne ikke får fyllt seg opp nok på tomgang eller at det er større mekaniske slitasjer i ventil systemet! Lavt oljetrykk kan komme av dårlig oljepumpe, dårlige lagre på veiv eller utette tettninger! Mulig du kan prøve med en tykkere olje (10W/40) eller prøve en motorrens som kan rense opp i oljekanaler fra pumpe til løftere! Jeg vil uansett anbefale deg å ta en oljetrykkstest med et manometer for å være sikker! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
Min audi a4, 1.6 99 modell/bensin lekker mye olje å har tikke lyd..Peile staven viser ingenting når jeg peiler olje etter at jeg har fylt på olje.har jo vært extrem kulde her med opp til -35g så lurer på om dette kan forårsake tetning/koksing av oljen?Bilen er jo gått ca 278 000 så problemer vil jo dukke opp..
Tikkelyden har blitt verre å er no ganske høy..Verkstedst ime er bestilt men lurer på om den extreme kulden kan ha forårsaket tetningen/koksi ngen av oljen?ser ingen lekkasje etter at jeg har fylt på olje..Bilen har gått på lite olje en tid så mulig det er en av årsakene..Kan vel være så mangt..
hilsen
Gustav
Men hvilken? Det finnes midler som virker i løpet av noen minutter, men det er etter min mening bedre å bruke Auto-RX. Google 1,8T\"Auto-RX\" , da får man opp en masse info om hvor godt det virker med en Auto-RX behandling eller to!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.