Audi 80- Bytte av tenningssystem

Hei!

Topp nettside, her lærer jeg veldig mye om forskjellige biler og deres problemer. Men nå sitter jeg selv med ett.. Jeg har en Audi 80 med forgassermotor fra 1988 med TCI-H Tenningssystem.

Mitt spørsmål er: Er det mye arbeid med å bytte ut Tenningssystemet? Jeg har slitt litt med tenningen det siste året. Den sliter på tomgang, og rykker på akselrasjon (Dauer ut) Jeg har sett litt på systemet, og har byttet mye av komponentene (Rotor, plugg og ledninger)

Rotoren som jeg kaller den (Fordelingsskiven) har jeg tatt ut av motoren og studert litt... Den har rustet og alt beveger seg for tregt. Etter at jeg har montert delen igjen, så virker motoren som den skal i 2-3 dager som normalt, og deretter blir den dårlig igjen.

Ett spørsmål til: Hvorfor bytter motorsyklister ut det elektroniske tenningssystemet sitt med gammeldags stifttenning?



Svar:
Det at mo
toren sliter på tomgang og dauer ut kan nok heller tyde på rusk eller vann i flottørkammeret og dyser i forgasseren. Men skulle det nå allikevel være tenningen som lager problemet så kan det være at selve hallgiveren er dårlig slik at tenningen kutter. Fordelerlokket er også en ide å skifte ut ved fusking i for eksempel fuktig vær! Hvorfor noen motorsyklister skifter til stiftetenning vet jeg ikke og hvorfor skulle de gjøre det da? Elektronisk tenning er jo mye mer pålitelig og mye mer effektivt enn konvensjonelle anlegg!


Klikk her for å spør bilmekanikeren

         [ Tips en venn om denne saken ]       [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.