Audi 80 2,8e- motor

hallo !

har en audi 80 2,8e aah motor (92mod)

fekk olje i vannet skiftet topp pakninger, etter på når en har kjørt ca 1,5 mil begynner den fuske og rykke får ikke opp turtall, stopper og slår av motor venter litt starter så er ok da, kjører samme strekning så feil igjenn har du et tips? på forhand takk tor


Svar:
Får du olje i kjølevannet så er det et tegn på at toppakningen er defekt, men det kan også bety at toppen er sprukket og da nytter det ikke å skifte toppakning! Da må toppen skiftes ut! Toppen blir trykktestet på motorverksted dersom det er mistanke om dette ifra oss! Men det er ikke sikkert at dette har noen samenheng med problemet ditt. Det kan være dårlig gnist på grunn av defektheter i tenningssystem eller kanskje den berømte "løse jordingen". Måler du bensintrykket under kjøring så kan du se om det skjer noe her når den begynner å fjuske. Overslag i fordelerlokk/rotor/tennpluggledninger/tennplugger må jo også sjekkes. Få målt om det er god kompresjon på alle sylindrene i tilfelle det har skjedd noe under reperasjonen.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.