Audi 80 1.8s med kjølevifteproblem!

Kjølevifta på radiatoren slår seg ikke på når motoren er varm. Har byttet giveren og testet vifta men ingenting skjer. Kupevifta står fortsatt på når tenningen er av hvis jeg ikke slår av den selv. har hørt at dette kan være tenningsmodulen, stemmer dette?


Svar:
Du må sjekke om temperaturen er ca 103 grader når bryteren lukker kontakten. Deretter bør du se om det er god kontakt på ledningene som går inn på bryteren. Setter du disse kontaktene i sammen så vil viften gå hele tiden. Det er også en mulighet at temperaturen ikke går opp til ca 103 grader når motoren begynner å "koke" , og det kan bety at det er toppakningen som er defekt (huff). Kupevifta har ikkeno med tenningsmodulen å gjøre. Det vil nok heller være en kortslutning i sikringsboksen eller at tenningsbryteren ikke virker skikkelig. Kanskje er det noen som har "hobbymekket" litt på ledningene!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.