Å "skifte" kanaler på bil (en/er?

Jeg har hørt at det skal være mulig å "skifte" kanaler på bil(en/er). Dette må da være mye arbeid..? Hvilke forhåndsregler bør jeg ta før jeg sveiser i bagasjerommet.(ved siden av bensintanken) Hva kontrolleres ved en EU-kontroll? (ville det vært en ide å legge dette ut på web-sida?)  
Bil: Opel Ascona   Modell: 1979   Km stand:  ?

Hilsen
  Ivar

 
Svar:
Ja det er en del arbeid å skifte kanal på en gammel bil. Man ser ikke det rustet som er skjult bak det som ser fint ut og det er masse ekstraarbeid som blir veldig dyrt og ikke å anbefale på en så gammel bil. Ved sveising på siden av en bensintank blir det fort veldig ubehageligt og det beste er å fjerne tanken før sveisingen så lenge gnister kan antenne gassen. Er det større avstand kan du legge bløte filler rundt stedet som skal sveises slik at det ikke tar fyr i tektyl og liknende! Men vær veldig varsom og dersom du ikke kan dette, så ikke gjør det!! En EU kontroll er å finne ut om bilen er i forskriftmessig stand til å kjøre på veien. Man legger stor vekt på lys, bremser, foringer, styring, bærende karrosseri (kanaler, innerskjermer, ramme o.l.) og også sikkerhetutstyr (belte, ruter, seter) må være iorden pluss en del andre ting som har med kjøretøyets stand å gjøre. Men dette er bare en kontroll på hvordan bilen er den dagen den sjekkes, den sier ingen ting om hvor lenge tingene kan vare slik som en stor service gjør. Skal prøve å legge ut en EU kontroll eller en link til hvor den er å finne (vegvesenet for eksempel). Takk for at du bruker bilinform og velkommen igjen.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 Kenneth 31-05-2009 21:34
Hei. er det mye arbeid å bytte bakre kanalbit på en bmw e34? blir det dyrt til oppretter?

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.