Mitsubishi utsette sin rally satsing

Mitsubishi utsette sin rally satsingMitsubishi Motors ledelsen i Japan annonserte i dag at de velger å utsette sin rally satsing i 2006 og 2007. Arbeidet med å revitalisere selskapet ligger godt foran planen. Til tross for dette ønsker ledelsen i Tokyo å ytterligere prioritere sitt arbeid med denne.

                                                                 Mer...

14.-18. februar neste år er Rally Norway satt opp på terminlisten for neste års VM, en uke etter den svenske runden. Også Portugal og Irland kommer inn som nye arrangørnasjoner.

Fortsatt satsing på Paris - Dakar.
Mitsubishi ønsker derimot å fortsette sin satsing innen Dakar Rallyet, bedre kjent som "Paris-Dakar". Her har Mitsubishi vært den dominerende aktøren i en årrekke - noe man fortsatt akter å være.

Ralliart består
Mitsubishi akter ikke å bli helt borte fra WRC sirkuset. Gjennom sitt "Ralliart" selskap kommer Mitsubishi til å fortsette å bistå de private kjørerne. På denne måten vil man fortsette å trekke kunnskaper som kommer fremtidig WRC satsing og modellutvikling til gode.

Mitsubishi Lancer Evolution IX: På plass i Norge.
I november i år ankom gateversjonen av WRC Lancer til Norge; den nye Mitsubishi Lancer Evolution IX. Det er allerede forhåndssolgt en håndfull av disse bilene, og ledelsen i Mitsubishi Norge antar at flere kommer.

Mange nyheter i den nye Evolution IX
Mitsubishi Lancer Evolution IX drives frem av 280 sinte hester; en enda mer potent versjon av den kjente 2 liter, 4 sylinder turbomotoren som i tillegg kommer med Mitsubishi Motors MIVEC teknologi.
( MIVEC =Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control).

Sammen med en forbedret turbo sørger MIVEC for en forbedret ytelse gjennom turtallsregisteret i tilegg til en flatere omdreiningskurve, bensinforbruket reduseres dessuten med 3%.

I tilegg vil fremtidige Evolution IX eiere kunne sette pris på en raskere turbo respons. Akselrasjonen fra 0 til 100 Km/t er nå redusert ytterligere til kun 5,7 sekunder, mens Evolution VIII klarte samme jobben på 6,1 sekunder. Bilens toppfart er dessuten ytterligere økt med 5 Km/t til 250Km/t. Bilens vekst er dessuten redusert med hele 12 Kg takket være utstrakt bruk av aluminium.

Oppdatert design - økt aerodynamikk
Det oppdaterte designet gir Evolution IX et mer aggressivt uttrykk samtidig som kjøleeffekten på turbomotoren er økt som følge av endret utforming foran. Aerodynamikken og kjøreegenskaper er ytterligere forbedret gjennom å endre på fronten og gi bakspoileren et nytt design.

Kilde:Mitsubishi pressesenter

[ Tips en venn om denne saken ]       [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]
 
   

 

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.