Ford med drivstofføkonomiske bil

Bilen drives av en 95-hesters 1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 205 Nm dreiemoment, og vil være tilgjengelig som 5-dørsmodell i to utstyrsvarianter.

- Fiesta er allerede enormt suksessrik i Europa, og ECOnetic Technology-modellene tar drivstoffeffektivitet og lave CO2-utslipp til et enda lavere nivå, sier Stephen Odell, adm. direktør og styreformann for Ford of Europe.

- Og kundene kan være helt trygge på at disse betydelige fremskrittene er oppnådd uten at det har skjedd på bekostning av de fantastiske kjøreegenskapene som Ford er berømt for, legger han til.

Den nye modellen har Ford ECOnetic Technology innovasjoner som Auto-Start-Stop, Smart Regenerativ Lading, Eco-mode og indikatorlys for girskifting. Den trekker også fordeler av skreddersydd motorkalibrering og optimaliserte girkasseutvekslinger.

Senket hjuloppheng, understellsplate, luftavvisere ved hjulene og dekk med lav rullemotstand bidrar til å senke luftmotstanden og dermed også drivstofforbruket.

Halvparten av alle Fords biler som selges i Europa innen utgangen av 2012 vil være merket ECOnetic Technology, som viser at de er best eller blant de beste i sine respektive klasser hva gjelder drivstofføkonomi. Denne andelen vil øke til to tredjedeler i 2013, og er en del av Fords forpliktelse om å redusere CO2-utslippet fra sine biler med 30 % mellom 2006 og 2020.

*Alle tall for drivstofforbruk og CO2-utslipp er fra offisielt godkjente tester i samsvar med EU-direktiv 93/116/EC. Oppgitte tall for drivstofforbruk er basert på det europeiske drivstofføkonomidirektivet EU 80/1268/EEC og vil kunne skille seg fra resultatene av kjøresykluser for måling av drivstofforbruk i andre deler av verden.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.