Den helt nye Hilux

Den helt nye Hilux er tøffere, sterkere og har bedre fremkommelighet enn noensinne. Samtidig tar den steget inn i en ny æra med stil, komfort, sikkerhet og avansert teknologi som vil tilfredsstille de mest kresne brukerne.

 

Ett år etter Hilux ble lansert i 1968, kom den til Europa. Siden har modellen hatt en dominerende posisjon i det globale pick-up segmentet i nesten 50 år. Hittil har verdens mest populære pick-up blitt solgt i over 16 millioner enheter. I Europa ble det solgt 34.000 Hilux i 2015, noe som representerte en segmentandel på 23,1 prosent og gjorde Hilux til den bestselgende pick-up i Europa.

Gjennom legendarisk kvalitet og driftssikkerhet fortsetter Hilux å forbløffe når den erobrer Nordpolen, Islandske vulkaner og Antarktis – og når den oppnår pallplasseringer i Dakar-rallyet.

Med karosseritypene Single Cab, fireseters Extra Cab og femseters Double Cab, bygger den nye 8. generasjon Hilux på det legendariske ryktet og driftssikkerheten modellen har opparbeidet seg. Nå redefineres tøffhet for krevende bruk med en ny og sterkere rammekonstruksjon, et forsterket plan, forbedrede 4x4 egenskaper og økt hengervekt.

Samtidig vil den nye Hilux respondere på økt bruk av biltypen til fritidsbruk man har sett de senere årene, med tidsriktig design, høyere komfort, avansert utstyr og økt sikkerhet. Noe som gjør den mer stilig og behagelig å kjøre enn noensinne.


Eksteriør design – tøffhet redefinert

Med dimensjonene 5,335 mm lengde, 1,855 mm bredde og 1,815 mm høyde, er den nye Hilux 75 mm lengre, 20 mm bredere og 45 mm lavere enn forgjengeren.

Den nye fronten er det tydeligste uttrykket for kombinasjonen av tøffhet og raffinement. Dette oppnås gjennom en “Keen Look” utformet øvre grill og hovedlykter, sammen med en kraftfull støtfanger med en “Under Priority» nedre grill.



Ny 2.4 D-4D motor

Nye Toyota Hilux er tilgjengelig den nye 2.4 D-4D Global Diesel (GD) motoren. Den er utstyrt med Stop/Start funksjon og kombinerer økt dreiemoment på lavere og middels turtall med klasseledende drivstofføkonomi.

Den nye 16-ventilers, DOHC firesylinders motoren er utstyrt med en «variable nozzle» turbo med intercooler. Motoren på 2,393 cm3 unit yter 110 kW/150 hk ved 3,400 o/min., og har maksimalt dreiemoment på 400 Nm mellom 1,600 og 2,000 o/min.

Tohjulstrekk-versjonen av Hilux kommer med en 6-trinns manuell girkasse, mens firehjulstrekk-utgavene leveres med 6-trinns manuell eller 6-trinns automatisk girkasse. Begge girkassene har blitt omfattende revidert for å øke holdbarheten, forbedre kjørbarheten i lav fart. Den tilbyr føreren stillere og mykere girskift og utnytter samtidig det fulle potensialet til den nye motoren.

Alle versjoner oppnår en topphastighet på 170 km/t og akselererer fra 0 til 100 km/t på 12.8 (6A/T) eller 13.2 (6M/T) sekunder.

Den nye motorens drivstofføkonomi har blitt forbedret med 9 prosent i forhold til den utgående modellen. 2.4 D-4D motoren har en et drivstofforbruk på 0,71 l/mil* og et CO2-utslipp på 187 g/km*.

Kilde: toyota

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.