×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

VW Passat 1.9 TDI Mister krefter i oppoverbakke

  • Vidar JJ
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 2 dager dager siden #12394 av Vidar JJ
Hei!
Jeg har en 2004 modell VW Passat 1.9 TDI. Kjørt 192 000 km.
I det siste så sliter den veldig med å komme seg opp i fart når en oppoverbakke kommer.
Det første som skjer er at en hører en slags ulelyd, som om det kanskje er en slange som lekker luft, så kommer en motorfeilkode, så detter den bare gradvis nedover i fart eller blir vertfall merkant svakere på gassen. En slags nødmodus, tror jeg.

Jeg gikk til min lokale Mekonomen, og det de først gjorde var å bare slette selve feilkoden for å se om det kanskje var bare et lite "hikk" i systemet.
Dette hjalp i kanskje 2 dager men så var det tilbake igjen. Så ble den levert en gang til, da skiftet de EGR ventil og turbotrykk regulator. De snakket også om at de skiftet en magnetventil et eller annet sted, men det var sikkert den regulatoren de siktet til. De sa de sjekket selve turbo også men den var visst fortsatt tight og fin.
Etter at det var gjort så gikk det vel kanskje 2-3 uker så var bilen tilbake til samme problemene.
Det jeg gjorde var å skifte luftmassemåleren, da noen sier at de kan også gjøre utslag. Denne var det altså heller ikke. Riktig nok varte bilen ca 1 uke før problemene kom igjen.
Det som kan også nevnes er at etter alt dette ble gjort ved bilen så kommer fortsatt feilen, men hvis en bare stoppe bilen og slår av å på tenningen, så er feilkoden der fortsatt men problemet er borte. Ingen ulyd, ingenting.

Kan noen kanskje gi meg et hint om hva dette kan være?
Eventuelt kjente problemer ved disse bilene?
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.078 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.