×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Passat tdi oljeforbruk

  • Gaup A M
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 10 måneder dager siden #10787 av Gaup A M
Passat tdi oljeforbruk opprettet av Gaup A M
Har en passat 2003 1,9 tdi med 130hk, km.stand 176.000.

Hadde kjørt en tur på 160km på landevei når jeg stoppet og oppdaget at bilen hadde utrolig mye hvit eksos som luktet brent olje. Hørtes en sugelyd fra motorrommet og jeg åpnet pansere og oppdaget at det lekker ut luft fra oljepåfyllinglokket. Bilen hadde for 40 mil siden vært og fått montert motorvarmer (Blokkvarmer) og samtidig skiftet olje på et verksted. Fylte på olje igjen og tok meg en liten kjøretur på 6km for så og peile olja igjen. Nå var det igjen nesten helt tom for olje, bilen hadde altså brukt over 1l olje på 6km. Bilen bruker ikke kjøleveske eller unormalt mye drivstoff. Bilen går for normal effekt og det høres ingen tikkelyd eller lignende fra motoren og den starter uten problemer. Vanlig driftstemperatur har den også. Det høres bare luft fra motoren som presser seg ut av oljepåfyllinglokket. Det drypper ut olje fra eksosrøret mens man kjører og når man stopper. Kjørte diagnose men det kommer ikke opp noen feilmeldinger heller. Fylte p å olje igjen til riktig nivå og kjørte med en liten tur til, denne gangen overstyrte plutselig bilen og begynte og gå på fullt turtall selv om foten min ikke var på gasspedalen. slo av bilen med en gang og fikk trillet meg inn på en bensinstasjon hvor det under den korte rusingen hadde blitt spydd ut sikkert en halv liten olje fra eksospotta.
Bør vel også nevnes at det er nærmere -30 grader her nå og motorvarmen har blitt brukt i forkant av start.

Hva i all verden kan problemet være?
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.105 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.