×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mercedes-Benz 608D 1977

Mer
14 år 4 måneder dager siden #3376 av steamman70
Jeg har akkurat kjøpt meg en gammel bobil med sjel :-) Kanskje vel mye sjel, men...

Jeg lurer på om noen vet hvor glødepluggene sitter, hvis det nå finnes gløde plugger??

Det virker også som om motorfestene er litt stive, for jeg synes kanskje at bilen rister litt vel mye på lave turtall. Er det noe å gjøre med det?? Hjelper det med nye festen (hvis det finnes) eller er bare konstruksjonen slik??
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3377 av Raptor
Dieselbiler har glødeplugger som skal hjelpe deg å få start på bilen når denne startes og er evt. er kald.

Nå kjenner ikke jeg så godt den bilen du refererer til, men de fleste glødeplugger sitter ovenpå og kanskje litt på siden. NB: Dieselbiler skal en ikke fukle så mye med om en ikke har peiling..

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3378 av steamman70
Ok. Jeg mener jeg har litt peiling i hvert fall, men jeg klarer ikke å finne glødeplugger på denne motoren.

Ingen strømforsyning til eventuelle plugger finner jeg heller.

Jeg har hørt at eldre dieselmotorer kan ha en ekstra dyse i innsuget med en glødeplugg attåt, men det finner jeg ikke heller. Veldig rart med dieselmotor uten glødeplugger! Men bevares, den starter jo greit ned til et par minusgrader, og den skal vel brukes mest på sommerhalvåret, men det er rart allikevel...
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3379 av Raptor
Men hva er problemet..med glødepluggene..Starter den ikke???

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 4 måneder dager siden #3381 av steamman70
Jo, den starter, men det kan ikke være mange minusgrader for å ikke kjøre tomt batteriene... Men det virker som om det skal være slik på denne - ingen glødeplugger!

Men nå ikveld la jeg det store gullegget!!!!... Jeg ville bare sjekke om det var nok olje på girkassen, skrudde ut det jeg trodde var nivåpluggen, og der var det noe som datt ned inni kassen... Typisk når man ønsker å sjekke alt og se til at alt er i orden! Når jeg tok ut pluggen var det et glidelager i enden på den. Trodde alle lager bestandig satt inni kassen jeg... Jeg kan kjenne den delen som datt nedi kassen, ligger ikke langt unna hullet, men det blir umulig å prøve å fiske den opp og samtidigt skru inn bolten med lageret. Samtidig vet jeg heller ikke om jeg i tilfelle får den satt rette veien...

Jeg er ikke så flink med girkasser, har demontert og satt sammen girkasser på moped og min gamle veteranmotorsykkel, men ikke på bil og lastebil.

Det er mulig jeg kan skru av toppstykket og komme åt oppifra, gjennom girstang-hullet, det kan gå. Men da vet jeg heller ikke om noe mer detter av når jeg lyfter av lokket. Mulig jeg må førhøre meg med et lastebilverksted. Men har noen av dere noe forslag først??
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.144 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.