×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bilen fusker ved tyngre gasspådrag, lambdasonden?

  • austad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #5984 av austad
Hei. Jeg kjører en Toyota Picnic -97. mod. 2 liter bensin, gått 200.000km. Den har i lengre tid hatt problemer ved tyngre gasspådrag, spesielt på lavere turtall, 1000-3000 rpm. Motoren fusker og rykker, inntil jeg slipper opp gassen endel. Kan dette være feil på lambdasonden, eller kan det være problemer med tenningssystemet? Hvordan kan jeg enkelt finne ut om det er lambdasonden?
Jeg forsøkte å koble fra lambdasonden, og bilen ble mye verre å kjøre. Teorien min var at hvis lambdasonden var helt gåen så ville det ikke bli noen forskjell når jeg koblet den ifra. Men dessverre så ser det ut til at den fungerer endel ihvertfall.

Noen tips?
  • Tom Anders Engebakken
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #10935 av Tom Anders Engebakken
Besvart av Tom Anders Engebakken i emne Sv: Bilen fusker ved tyngre gasspådrag, lambdasonden?
Hei

Jeg har en Toyota Picnic som høres ut som om den har det samme problemet som du har/hadde med din Toyota Picnic. Jeg bare lurte på om du har fått orden på problemet og hva problemet var?
Mer
9 år 6 måneder dager siden #10938 av Raptor
Har bilen katalysator vil jeg sjekket den men da skal du ikke komme opp i fart. Lamdasone er også viktig og sjekke men i det hele så kan det være flere ting. Få målt via diagnose. Mulig kamsensor? Flere ting kan lage denne feilen du fokuserer på.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.117 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.