×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Toyota Avensis motortrøbbel

  • Nordli Ø.
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #10917 av Nordli Ø.
Toyota Avensis motortrøbbel opprettet av Nordli Ø.
Toyota Avensis BR 55953

Problem: Bilen stanser av seg selv når den er varmkjørt.
Vanlig tomgang : 900 o/min - 1000 o/min
Bilen stanser plutselig, uten forvarsel. Bilen begynte å oppføre seg merkelig i fjor ved streng kulde. Feilmelding kom opp på displayet(motorfeil). Den ville ikke gå ordentlig og hadde ikke full motorkraft. Jeg ringte verksted og fikk time med en gang. De fant ut at spjeldhuset hadde frosset, og det forårsaket «limp mode». Etter opphold i temperert verksted tinte det som hadde frosset og bilen oppførte seg normalt etterpå.
Et par uker senere skulle jeg på langkjøring, og etter to timer på en pause, stanset bilen på tomgang, og ville ikke starte igjen på et kvarters tid. Litt tålmodighet senere gikk den som normalt.
Bilen har gått normalt sommer og høst 2013. Denne vinteren har bilen stoppet av og til, men nå skjer det på hver tur. I tillegg oppleves gassen som om det er strikk i gassvaieren, fordi det kjennes ut som en slags forsinkelse av og til mellom gasspådrag og respons. Den kjennes rett og slett «daukjørt» ut til tider.
Bilen står dessverre uten garasje, men jeg har motorvarmer. Har prøvd kondensfjerner, uten særlig hell.
Hva kan dette være?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.232 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.