×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Varmeapparatet virket ikke, Skoda Octavia

Mer
13 år 10 måneder dager siden #3882 av M.Gaasegg
Hadde problemer med varmeapparatet. Det klarte aldri å levere mer enn ca.26 grader.(Målte med termometer.)Leverte bilen på merkeverksted og fikk to dager etterpå beskjed om at det enten var termostaten eller vannpumpa som var gåen. Jeg prøvde å protestere, da driftstemperaturen på bilen var helt normal. Vannslangene både inn og ut på registeret var varme, derfor mente jeg at det måtte være noe galt med luftfordelingsspjeldet, at det satt fast eller at det var brudd på vaieren fra kontrollhjulet. Verkstedet holdt på sitt, så jeg tenkte at \"dere er fagfolkene, jeg regner med at dere vet hva dere holder på med.\"En uke etterpå fikk jeg igjen bilen. Da var termostaten og vannpumpa skiftet. \"vi skiftet også reg.reima mens vi var inni der\"... Kundemottakeren sa at \"nå er det skikkelig varme i bilen, men AC`en virker ikke\". Jeg oppdaget snart at varmeapparatet fortsatt ikke klarte mer enn 26 grader.
Kjørte tilbake til verkstedet og klaget. Hadde nå kostet på 13000 kr. uten å ha fått annet enn en vannlekkasje som ikke hadde vært før. Jeg fikk ny time neste mandag.
På lørdag fant jeg ut at jeg skulle ta en titt selv og tok ut hanskerommet i bilen. Bak der fant jeg fant jeg varmeapparatet og oppdaget straks at akslingen til spjeldet hadde falt ut slik at spjeldet sto nesten stengt. Fikset akselen og prøvekjørte. Varmen kom med en gang i bilen, og da jeg prøvde AC`en holdt lufta 4 grader ut av dysene. Denne jobben tok meg EN time!Leverte bilen på verkstedet med streng beskjed om at de skulle holde seg unna varmeapparatet og kun konsentrere seg om lekkasjen. Merkeverksted? Aldri mer!!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.076 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.