×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vedrørende for høy CO på Ford Mondeo

Mer
17 år 11 måneder dager siden #381 av Bilmekanikeren
Problem
Ford Mondeo 2.0 GLX, 1994 mod, 165000Km.

Ifm med siste EU-kontroll fikk jeg bemerkning på at HC'en var for høy, ca 8x over tillatt. Verdien varierte noe opp og ned. Jeg erfarer også litt ujevn gange på tomgang, varierer ca 150rpm og spesielt rett etter oppstart hvorpå den stabiliserer seg etter hvert. Noen ganger erfarer jeg også at turtallet bare faller til 0 under normal kjøring når clutchen trykkes inn før f.eks kryss.

Jeg har skiftet luftfilter, tennplugger og lambdasonde. Lambdasonde (universal) kjøpte jeg på Biltema, type med fire ledninger.

Jeg har fortsatt problemer !
Hvis jeg f.eks starter motoren (når motoren er varm) uten å røre gassen, så vandrer turtallet opp/ned ca 150rpm, for så å stabilisere seg. Noen ganger går turtallet bare opp i 1200rpm etter oppstart for så å falle til 0 hvis jeg ikke stopper den med gassen.Motoren stopper også som tidligere som forklart over.

Løsning
Dette er et lite tips ifm utbedring !

Mine problemer løste seg ved å gjøre ren luftmengdemåleren med elektronikk rens og deretter varsomt blåse denne ren med trykkluft.
  • Besøkende
  • Besøkende
17 år 11 måneder dager siden #388 av
Hehe..

Jeg begynnte å lese innlegget diitt... Å det første som slo meg var lmm..
Å det var jo løsningen også... hehe

Mvh

Lunas
Mer
16 år 5 måneder dager siden #1178 av Lærevillig
Hei!
Jeg har samme problem med min mondeo. Hvor sitter denne luftmengdemåleren og noen anelse om hva dette heter på svensk (les; jeg har Haynes servicehåndbok)?

h
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1759 av kjetilh
hadde samme problem på min mondeo, og gikk gjennom bytte av samme lista som du har gjort.. lambda sonde fra biltema fungerer forresten bra til disse bilene.. det som dog var mitt problem var pluggledningene, så om du ikke alt har gjort det, bør du prøve å bytte disse også!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.142 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.