×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

varm dymano, skiftende lading

Mer
15 år 3 måneder dager siden #2471 av elilla
Hei! Skiftet dynamo rett før jul, fungerte som normalt, trodde jeg, nå er ladelampa begynt å lyse, noen ganger gløder det bare i ladelampa, noen ganger lyser den helt opp mens enkelte ganger er den slukket. dette skifter ofte fra time til time (bruker bilen til endel småkjøring). har lagt merke til at Dynamoen blir veldig varm, det gjør også ledningen som går via startmotoren(B+). Har selv lite og ingen peiling på strøm/ladenettet, så merket ledningene fra den gamle dynamoen og satt de på samme merkene på den nye da jeg skiftet. dynamoen er av type med multi-reim. noen som har snurring om hva some er galt? bilen er en Opel kadett E 1,6i -89mod.
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2520 av sachsxtc
Kan alltids skjekke ledningene:) jeg fikk inn en bil me det problemet og da var det rett og slett rust og korrosjon som hadde ødelagt en ledning som kontrollerte ladinga.
da gikk ladinga fra 9 til 17 volt, dette er skummelt i lengden da batteriet ditt vil bli ødelagt.
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2552 av PrimeraGX2,0
Sjekk jordingen. Viktig at det er godnok jording mellom batteri og motor/gearkasse.
Ujevn lading kan skyldes kast i akselen på dynamoen. Var det en helt ny dynamo du satte inn ? Bare noen tanker.
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2560 av elilla
ja, har gått over allt av ledninger, allt virker helt og fint, dynamoen er helt ny, men gir opp hele dritten, noen interessert i en meget pent brukt dynamo???? :P
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.240 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.