×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Samles vann i dørken bak på min audi a6 02

Mer
15 år 8 måneder dager siden #1824 av audia6
Jeg har problem med at det på min importerte audi a6 2002 lekker inn vann som samles i dørken bak under passasjer sete. Min mistanke er at det kommer fra luftkanalen som går fra dørken og fremover. skiftet for 2 år siden luftfilter boksen der pakningen var gåen. så har jeg fjernet en dreneringsplugg under batteriet etter tips fra audi verksted men fortsatt lekker det vann inn. min mening er at det er kondesvann fra klimaanlegget som samles en eller annen plass og som kommer inn med jevne mellomrom. mistenkte først at det var regne og eller vaskevann men er usikker.. tips ?.. skal under bilen i kveld og prøve å lete opp drenerings avløpet og eventuelt blåse det litt..

Noen som har hatt samme problem og har løsningen?
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1911 av EddieBeint
Har hatt problemer med at min Golf lekker inn vann, men da både på passasjer og førersiden. Det viste seg at det var den elektriske vindusheveren og dens aggregat som var problemet. Pakningene rundt aggregatet har visstnok hatt en tendens til å bli morkne, med det resultat at det lakk vann in i kabinen den veien. Skifte av de elektriske vindusheverne har løst problemet for min del.
VW og Audi bruker vel mange av de samme delene.... Dette er kun et tips som det kan være verd å sjekke opp.
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1914 av audia6
da er bilen tett etter mange timer med demontering og greier.. sjekket først pakkningen under filterhuset. denne var skiftet i fjor og pakningen var like fin. fjernet videre batteriet og den stålsaken som det sto på. der er det tre plast drenerings propper som skal vekk i følge audi verksted. typisk ting på importbil at de ikke er fjernet. og så la jeg en tettningsfuge langs torpedoveggen der en ser skøyten på torpedoveggen er. en gummitettning ligger der og jeg tok og tettet ekstra \"just in case\".
demonterte videre passasjer framsete, hanskerommet , lister og baksete, og løftet opp filt dørken. da såg jeg at det kom vann fra dreneringa fra air conditionen. et dreneringsrør, (svart) går fra AC og på skrå ned mot høyre. det går frem mot torpedoveggen. pakkningen der var lekk. dette fordi at beskyttelseteppe rundt girkassa \"under bilen !!\" lå for tett inntil pakkningen og en liten gummilippe ble trykt inn og stengte hele pakningsutløpet. jeg tok en liten gummislange og festet den i AC avløpet/dreneringsrøret med slangeklemme og la slangen ut igjennom pakkningen i torpedoveggen og la den nedover langs beskyttelseteppe under bilen. da fikk dreneringsvannet fri vei til å renne ut.. la en god tettningsmasse rundt oppe ved slangeklemma i skøyten ved AC-røret og gummirøret som jeg monterte. pluss tettningsmasse rundt pakkningen som var lekk. alt fungere tipp topp og ingen lekkasje lenger. det tar litt tid alt dette men er en grei jobb når en vet hva som må gjøres og hvor ting er og hvor det lekker.... om noen har samme problem så kan jeg vere behjelpelig med telefonisk hjelp..
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2480 av lovemusikk
Bør sjekke pakninger rundt døren..er dei ikke tette så lek det inn under lista
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.132 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.