×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Chipping av bil med automatgear

  • Lunga B
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #7382 av Lunga B
Chipping av bil med automatgear opprettet av Lunga B
Hallo. Kjøpte en KIA Sportage Diesel 4WD med automatgear for 2 år siden, bilen er en 2006 modell.

Da jeg spurte om hva en rød boks i motorrommet var for noe, svarte selger at bilen var såkalt shippet, og det ga økt effekt og mindre forbruk. Selger var ganske oppildnet over dette og skrøt uhemmet om hvor bra det er.

Så rett før påske begynte bilen å bli å vanskelig å kjøre, etter at start av bilen og når jeg satte den i drive, kveltes motoren. Jeg startet på nytt og lot den gå litt på tomgang, ga litt gass før jeg satte den i drive og da kunne jeg kjøre, men det var i noen sekunder litt ulyd, muligens fra gearkassen.

Dette ble bare verre og verre og onsdag før skjærtorsdag var det stopp, bilen lot seg ikke kjøre lenger og etter at verkstedet hadde sjekket bilen, har de funnet ut at gearkassen må demonteres og sendes til reparasjon.

De sier at det virker som om at gearene ikke frigir, nesten som å starte en bil med manuell kaase når den står i gear uten å bruke clutchen. Hva mener du om dette, kan det være chippingen som er årsaken her?

Er meget takknemlig for en vurdering av dette.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.362 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.