×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Varmeaparatproblemer opel sintra 2.2 16v 98 mod

Mer
12 år 6 måneder dager siden #4859 av Pilen
Hei.
eg har en 98 mod Opel sintra 2.2 16V km 179000..
HAr problem med att jeg får ikke noe varme ut av varmeapperatet..Sjekket da temp.måleren i dasjbordet og den viste da ca 55 grader noe jeg synses var lite..Kjøpte meg en ny termostat 92 grader og sette inn, men da viser temp.måleren IKKE mer en 40-45 grader..(Snakker her om varm motor) Varmen i bilen har ikke blitt no bedre.Vurdere og dekke til halve radiatoren for og se om det hjelper.
Kan noen hjelpe meg å si hva som er feil
Mer
12 år 6 måneder dager siden - 12 år 6 måneder dager siden #4876 av Raptor
Skulle nesten tro du kjørte uten termostat. Jeg regner termostaten er i orden? Det andre er om temperaturmåleren er i orden eller føler for denne er ok.? Kjør bilen da du ser at temp. nåla stopper. Åpne panser og sjekk om slangen fra termostat er varm. Er det ikke mer en 40-45 grader så skal den kjennes ut som det. Er den skikkelig varm så må du nok feilsjekke instrumentet. Sjekk også kjølevifta om det er en slik viskosekopling på den. Om motoren fremdeles er kald så er nok ikke turen til verksted langt unna. :blush:

Dette blir som med blodtrykk. Det er lettere å behandle et høyt blodtrykk enn et lavt :woohoo:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
12 år 6 måneder dager siden #4878 av Knut2009
Hei. Jeg vil tro at det ikke er vann nok i kjølesystemet. Det kan være vanskelig å få ut alle luftlommene i annlegget. Da vil det ikke blåse varmluft. Faren er at deler av motoren, gjerne toppen blir for varm så toppakningen ryker. Du åpner lokket på ekspansjonstanken, åpner for full varme og lar bilen bli varm samtidig som du klemmer, pumpevis, på den tykke slangen som går fra termostaten. Etterhvert skal vannet i tanken minke og da fyller du på igjen. Tilslutt skal du få ut all luft. Håper det hjelper.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.095 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.