×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vento - motor stopper

Mer
12 år 10 måneder dager siden #4378 av Terje92
Hei, jeg har en vw vento 2.0 liter 116hk.

Den er kjørt ca 178,000

Problemet er at hvis jeg kjører den et lite stykke så den blir varm, stopper den og lar den stå et par timer og da starter den igjen vil den stoppe på ca. 60-70 grader (uansett om jeg kjører eller står på tomgang).

I begynnelsen fikk jeg start på den og kunne kjøre videre uten problem, men etterhvert har det blitt verre så nå får jeg ikke startet den en gang. Jeg har funnet ut at den ikke tenner når den stopper. 

Det jeg har prøvd å gjøre er: rense fordelerlokk og fordeler, ny coil, ny temp føler, nytt spenningsforsynings relè. Den har også feilminne på hallgiver g40 mens den sviver men har målt den og den virker som den skal. 

Idag når den stoppa så prøvde en kammerat og dra ut spenningsforsynings relèet mens han skinna, venta litt og tok det inn mens han fortsatt skinna, da starta bilen. 

Problemet kommer aldri når den er varm (90 grader).

Har fått tips om motor omdreinings føler(veivaksel posisjons sensor), som jeg har tenkt å bytte på lørdag.
Har også hørt at det kan være motorstyre enheten.
Lurer også på om det kan hjelpe med å bytte rotor og fordeler lokk? kankje også pluggledninger?

Håper på gode råd og svar :)
Mer
12 år 10 måneder dager siden #4380 av Bilmekanikeren
Er ikke lett å finne ut av dette etter alt du har prøvd

tennplugger ?

du bør sjekkes er om bilen har lite kompresjon
Mer
12 år 10 måneder dager siden #4381 av Terje92
Besvart av Terje92 i emne Sv:Vento - motor stopper
kan skjekke pluggene også imorgen ja.
men om bilen har lite kompresjon vil ikke det ha noe å si på hvor varm motoren er?
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.096 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.