×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig

Mer
16 år 3 uker dager siden #1387 av Per
Vi har en Audi 100 2.3E -92 mod som av og til plutselig stopper eller ikke vil starte. Dette begynte for ca 1 år siden. Skiftet først bensinpumpa, da var det bra en tid men så kom det tilbake. Når bilen stopper, så starter den som regel igjen etter en tid, alt fra 5 min til timesvis.

Når dette skjer, kan jeg likevel høre bensinpumpa starter og går når tenningen slås på, men den tenner ikke. Kan det være et rele eller noe som fusker? Noen foreslår bensinpumpe-releet, men tenkte kanskje at da ville ikke bensinpumpa starte? Håper på en godt forslag, blir snart sprø av denne bilen.

Mvh

Per Arild<br><br>Endret av Per, den 26/03/2008 08:45
Mer
16 år 2 uker dager siden #1394 av windigo2001
Hei.

Jeg har hatt samme problemer på både '92 modell VW Passat 2 liter og på '95 modell VW Vento 1,8 liter. VAG-biler/tenning/elektronikk er dessverre et utrolig sørgelig kapittel i bilhistorien:dry:

Med Passaten levde jeg med problemet en liten stund før jeg solgte den, da problemet oppsto mer sporadisk. På Ventoen ble turtallsføleren byttet på merkeversted. Etter dette var problemet ute av verden ca 1 års tid, før det kom sporadisk tilbake igjen og bilen igjen fikk en tendens til å stoppe umiddelbart etter at jeg startet den ved varm motor. Om det var turtallsføleren (en kortlivet sådan) som var problemet, vet jeg ikke helt (er bare en stakkars amatør). Men bilen var hvertfall bra en liten stund etter at denne ble byttet.
Mer
13 år 1 uke dager siden #4284 av elgjeger
har samme problem og samme bil og vil og gjerne ha svar på hva dette er....
Mer
12 år 11 måneder dager siden #4309 av Odreinz
Har en 94 mod Audi 80 2.0 og hadde likens problem men det viste seg å være nedsotete tennplugger.

Det er slik at det finnes en fjær inne i fordeleren, og hvis nå denne er \&quot;svak\&quot; eller har mistet sin effektivitet så vil den bli mer elastisk når motoren er varm slik at \&quot;stiften\&quot; inni ikke får kontakt noe som betyr ingen tenning. Da når dere sier etter noen min/timer så vil jo denne fjæra bli kald og dermed \&quot;stivere\&quot; slik at dere får start.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.105 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.