×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Peugeot 406 regnsensor

  • Moe R
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #7200 av Moe R
Peugeot 406 regnsensor opprettet av Moe R
Hei! Jeg har en 2001 Peugeot 406 stv. Hdi. Jeg blir ikke klok på regnsensoren på denne bilen. Når jeg setter viskerhendelen i "sensorstilling" (et hakk opp fra "0") så går viskerne noen runder(4-5 slag)som om de står på intervall, for så å slutte helt å fungere. Om det høljregner ute så skjer det ingen ting. Viskerne går ikke. Jeg må da slå på minste hastighet for å få dem igang. Hvis jeg slår av og på hendelen en gang så gjentar det samme seg. Det som er enda snålere er at når viskerhendelen står på "0" ,altså av, så opplever jeg av og til at i det samme jeg skal slå av tenningen så begynner viskerne å gå. Da setter jeg som regel på tenningen igjen for å la dem ta runden. Det samme kan av og til skje med det samme jeg skrur på tenningen at viskerne tar et par runder på ruta, fremdeles med viskerhendelen avslått. Jeg har sett at det tennes et lys på sensoren når bryteren står i "sensorstilling" Men dette lyset slokker etter kort tid. Jeg har fått sjekket sensoren hos to forskjellige verksteder, bl.a. hos merkeverksted. De har konkludert med at sensoren er i orden, men noe er jo fullstendig galt. Vet dere om hvis man kobler bort sensoren, vil da pusserne gå med intervall i steden? Jeg synes merkeverkstedet har lite peiling på dette, så jeg henvender meg til dere med et håp om at dere kan hjelpe meg. På forhånd takk for svar!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.095 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.