×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Motorproblem Vectra b, 2001 mod. z18xe

Mer
8 år 8 måneder dager siden - 8 år 8 måneder dager siden #11275 av [email protected]
Motoren starter men ingen reaksjon på gasspedal. Når den står slik på tomgang pendler motorturtallet fra 1000-2000 rpm i sekvens. Det som også er rart er at i korte perioder på 3-4 min så virker den helt fint. Virker som problemet kommer etter bilen er blitt litt varm. Oppdaget problemet første gang da jeg skulle starte bilen på en kjøretur etter en kort stans på 5 min. Har tatt av gasspjeld og rengjort det til ingen nytte. Har observert at når bilen hopper i turtall så er gasspjeldet helt lukket. Har videre prøvd å ta av kobling til labdasondene og luftmassemåler mens motor er i gang- ingen endring i atferd. Mistenker at det kan være en elektrisk feil. Har ikke lest av feilkoder enda. Noen forslag til hva problemet kan være?

Link til video av problemet:
Mer
8 år 8 måneder dager siden #11276 av Knut2009
Hei.
Jeg antar at motoren går ujevnt fordi spjeldet er lukket. Åpne det og se om motoren går pent.
At gasspedalen ikke fungerer må vel være pga en overføring eller vaier.
Får du fikset det så fungerer også spjeldet.
Overføringen under gasspedalen pleier å være en faktor.
Mer
8 år 8 måneder dager siden #11277 av [email protected]
Takk for tips Knut2009!

I de perioder der motoren går reint kan man se at gasspjeld åpner og lukker normalt med gasspådrag. Hvordan kan det være et problem på overføringen når motoren går på tomgang(mulig dumt spm)?

Det er forøvrig elektronisk overføring på disse.
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.131 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.