×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ford Focus med motor fusk

Mer
14 år 7 måneder dager siden #3118 av Glomstad
Har en Ford Focus 1,6 16V i garasjen. Det virker som den går på kun 3cyl i på drag. men ikke så lenge jeg er foriktig med gasspedalen. Den lugger når jeg trår pedalen til bunns. på tomgang summer den fint. Dette kom som julekvelden på kjerringa, fra å virke fint, til å høres ut som en sjark som kommer inn fra kystfiske i Lofoten. tatatatatatata i eksospotta i pådrag
Det virker som det blir verre etter hvert som motorn blir varm
Har byttet: Plugger, og drivstoff filter.

Har prøvd et annet sett pluggledninger, men ingen forbedring. Trodde det kunne være åverslag mot gods i en ledning. virket nesten slik, men den gang ei.


Har også kontrolert kontakter på ledningsnettet til motorn, fant noe eir i en stor kontakt mellom motor og karroseriet, pusset ren den, ingen forbedring.

Håper noen har noen gode stalltips i denne saken.
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3119 av Karl
Har du funnet ut hvilken sylinder som ikke tenner?

Du kan teste det ved og ta av 1 av pluggledningene mens den bare tenner på 3 sylindere. Du finner ut hvilken når du ikke merker forskjell om pluggheten er på eller av

Er du sikker på at pluggledningene er riktig plassert?

Karl
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3120 av Glomstad
Før bytte av plugger fuska den på 2`ern. E litt vanskeli napp av pluggledningan i 80km/t under på drag. pluggledningan e rett plassert 1-3-4-2.
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3121 av Karl
Så den fusker ikke på tomgang eller ved høyt turtall mens den står stille?

Er usikker på pluggledningene på min er de nomerert 1-2-3-4 bak ifra blokka

Karl
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3141 av mortenb
Skift pluggledningene. Dette løste tilsv problem som fremkom under belastning, men som ikke viste seg ved tomngang eller rusing av motoren.
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3142 av Glomstad
Kjøpte meg diagnose utstyr på nett, koblett til det. var en hel hau med feilkoder. (har koblet fra følere, åsså kjørt en tur osv, så ikke rart det var noen gammle feil) Slettet så alle gammle feil, startet motor på nytt, fant nå kunn en feil. Det var feiltending på sylinder 2. slik som jeg trodde. Var på mekonomen å kjøpte ny tennspole. Bilen funker så bare det. :-)
:) :) :) :)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.133 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.